021 / 472 19 24

Његошева 22, Нови Сад

Екскурзија: трећи разред 2019. година

Аутор: Гимназија

Објављено: 5. април 2019.

дестинација: Италија

агенција: Fantast Tourist, Нови Сад

време реализације: 30.3-4. 2019. године

Ученици трећих разреда Гимназије „Светозар Марковић“ боравили су на екскурзији у  Италији у периоду од 30.3-4.4.2019. године. Екскурзија, на коју је путовало 164 ученика, уз пратњу девет одељењских старешина и докторке,  реализована је у организацији Туристичке агенције Фантаст. За превоз ученика ангажована су три аутобуса, превозника Фудекс (два аутобуса) и Дунав превоза (један аутобус).

Први дан, 30.03. Аутобуси су постављени на месту поласка у суботу, 30.3. у 4,30. На пут смо кренули у  5,00, након што су припадници Саобраћајне полиције прегледали возила, с тим што је аутобус број 2, превозника Фудекс, каснио у поласку 90 минута, због пуцања гуме. Упркос томе, програм је истог дана реализован као што је предвиђено и тај аутобус се прикључио групи, с обзиром да су се друга два аутобуса задржала дуже на граничном прелазу између Србије и Хрватске.

У Хрватску смо ушли у 8,00, а у Словенију око 12,30.

Након путовања кроз Хрватску и уласка у

Словенију, прво одредиште била је Љубљана, у коју смо стигли око 14 часова. Уследила је кратка шетња центром града са водичима и слободно време за шетњу и ручак и затим је пут настављен ка Италији. У Италију смо ушли у 17 часова.

У хотеле у Лидо ди Јеселу стигли смо око 19 часова. Девет одељења било је распоређено у два хотела: Сан Ремо и Модерно, и у њима смо провели прве две ноћи.

Други дан, 31.03.Након доручка, аутобусом смо се превезли до луке Пунте Сабиони, у којој смо се укрцали у брод и кренули ка Венецији. По доласку у Венецију, кренули смо у обилазак са својим водичима, који су упознали ученике са историјом, занимљивостима и знаменитостима овог јединственог града. Након кратког слободног времена, у 14 часова смо ушли у Дуждеву палату и обишли је у прањи локалног водича, а ученици су имали слушалице како би лакше могли да прате излагање и објашњења водича. Под утиском оног што су видели и чули, и након похвала од стране водича на рачун наших ученика, наставника и Гимназије, наставили смо са упознавањем Венеције шетњом до цркве Санта Мариа де ла Салуте. До повратка у Лидо, ученици су имали око сат и по слободног времена, које су утрошили за шетњу, куповину сувенира, а неки и за вожњу гондолама. У 18 часова смо се укрцали у брод и вратили у Лидо, где смо и преноћили.                                                                            Посета Венецији

Трећи дан, 1.4. После доручка, напустили смо хотеле и кренули ка Равени. Након  два сата вожње, стижемо до града који је некада био центар из ког је византијски цар Јустинијан Први управљао Италијом. Обилазимо знаменитости-Дантеов гроб, цркву Сан Витале и Маузолеј Гала Плацидије. Ученици су имали прилику да виде јединствену  унутрашњост цркве израђену у техници мозаика, који, између осталих, приказују ликове цара Јустинијана и царице Теодоре. Након слободног времена за ручак, настављамо пут према Републици Сан Марино. До одредишта стижемо око 16 часова и крећемо у шетњу улицама ове државице, окружене са свих страна италијанском територијом. Пењемо се до тврђаве на врху брда, сликамо се и одмарамо на видиковцу са прелепим погледом на околину.

Након сат времена вожње, стижемо у Римини, смештамо у хотеле Галасија и Кристијан и одлазимо на вечеру.

Четврти дан, 2.4. С обзиром на богат програм који је пред нама, будимо се раније и након доручка крећемо ка Фиренци. Око 11,30 стижемо на најлепши видиковац у Фиренци, Микеланђелов трг, како би се ученици на овај начин упознали са главним градом Тоскане, а затим се спуштамо до града и крећемо у обилазак са својим водичима. Након шетње која је трајала око два сата, ученици добијају слободно време да ручају и да се самостално прошетају градом.

У 18 часова крећемо ка аутобусима и настављамо пут до Монте Катинија, како бисмо се сместили у хотеле Терме престиж и Зенит, у којима ћемо ноћити наредне две вечери.

Пети дан, 3.4. Буђење у 6,30,  доручак, и крећемо ка Пизи. Након краће вожње, стижемо до Пизе и крећемо у обилазак Поља чуда, којим доминира чувени Криви торањ. Обилазимо у пратњи водича читав плато, улазимо у Монументалну гробницу и Катедралу, а слободно време ученици користе да направе оригиналне фотографије испред Кривог торња.

У 10,30 крећемо у Фиренцу у коју стижемо око 12,30. Заказан термин за обилазак галерије Уфици за нашу групу је 14 часова. Улазимо у једну од најпознатијих светских галерија, а ученици са великом пажњом и интересовањем обилазе сале са изложеним делима најпознатијих уметника ренесансе. Након обиласка Галерије и још мало слободног времена у Фиренци, у 18 часова крећемо ка Монте Катинију.

Шести дан, 4.4. Након доручка, у 8,30 напуштамо хотеле и крећемо ка Србији. Једину дужу паузу правимо око 14 часова у тржном центру у близини Трста, како би ученици имали прилику да у супермаркету купе храну за пут, и даље настављамо са успутним краћим задржавањима према Новом Саду. Из Италије смо изашли око 17,15, након путовања кроз Словенију ушли смо у Хрватску у 19 часова, а у Србију око 23,30.

Сва три аутобуса стигла су у Нови Сад у раним јутарњим часовима, 5.5. између 1 и 2 часа после поноћи.

Координатор трећег разреда

Александра Поповић

Објављено у категорији: Екскурзија

Погледајте још

Путовања Власотинце – Софија – Власинско језеро

На традиционално колективно путовање директорка, професори и запослени Гимназије „Светозар Марковић“ кренули су 17.8.2019. године у 7.00 часова са стајалишта код ресторана „Златна медаља“ код Новосадског сајма. На путу према Власотинцу обишли смо манастир Раваница,...

Излет изненађења – Зрењанин

Реализован дана 28.06.2019. Као и претходних година, и ове године смо након завршетка наставе у јуну, ми запослени у гимназији „Светозар Марковић“пошли на једнодневни излет изненађења. За овогодишњу авантуру била је заслужна агенција Гранд, чији аутобус нас је прво...

Екскурзија: четврти разред 2019. година

дестинација: Класична Грчка агенција: Фантаст турс Нови Сад време реализације: од 31.3. до 5.4. 2019. године Наше путовање започело је 31. марта у 5.30 часова, са паркинга испред хотела „Сајам“. На пут смо кренули са пола сата кашњења, због недоласка полиције у...

Екскурзија: други разред 2019. година

дестинација: Западна Србија , Република Српска агенција: Гранд Турс , Нови Сад време реализације: 01.-04.04. 2019. На екскурзију је ишло осам  одељења, укупно је било 112 ученика и 8 разредних старешина. Са нама је путовала и лекарка Ержебет Глушавац. 01.04. аутобуси...

Екскурзија: први разред 2019. година

дестинација: Источна Србија агенција: Fantast Tourist, Нови Сад време реализације: 01-03. април 2019. године Полазак ученика првог разреда на екскурзију био је 01.04.2019. године са паркинга код хотела „Сајам“ у 6.45 часова, након обављене контроле аутобуса од стране...