021 / 472 19 24

Његошева 22, Нови Сад

Екскурзија: други разред 2019. година

Аутор: Гимназија

Објављено: 4. април 2019.

дестинација: Западна Србија , Република Српска

агенција: Гранд Турс , Нови Сад

време реализације: 01.-04.04. 2019.

На екскурзију је ишло осам  одељења, укупно је било 112 ученика и 8 разредних старешина. Са нама је путовала и лекарка Ержебет Глушавац.

01.04. аутобуси су били постављени у 06.30 часова испред хотела Сајам а због кашњења полиције кренули смо са закашњењем од 45 минута у 7.45 .

У Сремску Митровицу смо стигли око 9 часова, где смо посетили археолошки локалитет Царска палата и Археолошки музеј.

Наставили смо пут ка Бранковини ту смо обишли цркву Светих Арханђела, задужбина Проте Матеје Ненадовића, стару школу у којој је постављена музејска изложба посвећена развоју школства и просвете у то време, нову школу у којој је  учила песникиња Десанка Максимовић у којој се данас налази се стална изложбена поставкао животном и књижевном путу песникиње обишли смо и њен гроб.

Кренули смо пут Ваљева где смо посетили Народни музеј и Муселимов конак, најстарија кућа у Ваљеву у њеном подруму су били заточени Илија Бирчанин и Алекса Ненадовић и одатле су одведени на губилиште.

Око 16.30 часова смо кренули за Пожегу  и тамо смо стигли око  19 часова, сместили се у хотел  „ Пожега “  где нас је дочекало љубазно особље.

02.04. Након доручка око 9 часова  кренули смо према Потпећкој пећини споменику природе.

Пут смо наставили даље преко  Ужица, Таре и Мокре Горе и око 16 часова смо прешли границу са Републиком Српском. Наставили смо пут ка Вишеграду, обишли смо мост на Дрини и видели кулу Марка Краљевића а затим смо посетили Андрић град одатле смо око 17 часова кренули ка Требињу.

Oко 21 .30 смо стигли у Требиње, вечералии сместили смо се у хотел ИН и хотел Аћимовић где смо и преноћили.

03.04. око 9 часова кренули смо у посету манастиру Тврдош, у 17 веку у овом манастиру се замонашио Стојан Јовановић и добио монашко име Василије у манастиру се чува рука Јелене Анжујске и икона св. Вукашина мученика који је страдао у Јасеновцу. Манастир је настао на темељу старе цркве из 4. века и њени остаци се могу видети у поду манастира кроз стакло. Вински подрум манастира производи највише суво вино Вранац  а и Мерлот и Шардоне као и ракију лозу.

Повратак у Требиње и посета Музеју  Херцеговине,

затим шетња старим делом града, парк „Јована Дучића“, Саборна црква, Хотел Платана са башта испод 16 платана, споменик палим борцима у 1. светском рату и споменик палим борцима у 2. светском рату затим слободно време.

Око 17 часова обишли смо Херцеговачку Грачаницу где се налазе посмртни остаци Јована Дучића, са брда Црквина пружа се прелеп поглед на цео град а добро се види Перовића мост као  планина Леотар.

Повратак у хотел, вечера и организована посета дискотеци затим повратак у хотел и ноћење.

04.04. у 9 часова напустили смо хотел. Кренули смо ка Билећи и видели Билећко језеро једно од највећих вештачких језера на Балкану, видели смо испомен-обиљежје на месту где су усташе бацале тела српских жртава у Корићку јаму за време 2. светског рата.

Свратили смо и на Тјентиште и обишли Централни споменик и костурницу палим борцима у 2. сетском рату у битци на Сутјесци.

Наставак пута ка Тари и Бајиној Башти где смо направили паузу и затим кренули ка Перућцу где смо видели Хидроелектрану Бајина Башта и стали смо да видимо  реку Врело у насељу Перућац која припада Националном парку Тара и важи за једну од најкраћих река у Европи. (тачно 365 м), па се због дужине свога тока зове и река Година.

На повратку у Нови Сад свратили смо и у Текериш где смо обишли споменик костурницу церским јунацима.

У Нови Сад смо стигли  нешто мало пре поноћи.

Координатор другог разреда,

Сања Глуховић Васић

Објављено у категорији: Екскурзија

Погледајте још

Путовања Власотинце – Софија – Власинско језеро

На традиционално колективно путовање директорка, професори и запослени Гимназије „Светозар Марковић“ кренули су 17.8.2019. године у 7.00 часова са стајалишта код ресторана „Златна медаља“ код Новосадског сајма. На путу према Власотинцу обишли смо манастир Раваница,...

Излет изненађења – Зрењанин

Реализован дана 28.06.2019. Као и претходних година, и ове године смо након завршетка наставе у јуну, ми запослени у гимназији „Светозар Марковић“пошли на једнодневни излет изненађења. За овогодишњу авантуру била је заслужна агенција Гранд, чији аутобус нас је прво...

Екскурзија: четврти разред 2019. година

дестинација: Класична Грчка агенција: Фантаст турс Нови Сад време реализације: од 31.3. до 5.4. 2019. године Наше путовање започело је 31. марта у 5.30 часова, са паркинга испред хотела „Сајам“. На пут смо кренули са пола сата кашњења, због недоласка полиције у...

Екскурзија: трећи разред 2019. година

дестинација: Италија агенција: Fantast Tourist, Нови Сад време реализације: 30.3-4. 2019. године Ученици трећих разреда Гимназије „Светозар Марковић“ боравили су на екскурзији у  Италији у периоду од 30.3-4.4.2019. године. Екскурзија, на коју је путовало 164 ученика,...

Екскурзија: први разред 2019. година

дестинација: Источна Србија агенција: Fantast Tourist, Нови Сад време реализације: 01-03. април 2019. године Полазак ученика првог разреда на екскурзију био је 01.04.2019. године са паркинга код хотела „Сајам“ у 6.45 часова, након обављене контроле аутобуса од стране...