021 / 472 19 24

Његошева 22, Нови Сад

Екскурзија: четврти разред 2019. година

Аутор: Гимназија

Објављено: 6. април 2019.

дестинација: Класична Грчка

агенција: Фантаст турс Нови Сад

време реализације: од 31.3. до 5.4. 2019. године

Наше путовање започело је 31. марта у 5.30 часова, са паркинга испред хотела „Сајам“. На пут смо кренули са пола сата кашњења, због недоласка полиције у договорено време, али нас то није значајно омело у наставку нашег пута. Гранични прелаз Србија – Северна Македонија прешли смо у 12.35, а Северна Македонија – Грчка у 16.10. У Каламбаку смо стигли на вечеру, сместили се у хотеле Орфеас, Антонидис и Еделвајс.

Након прве ноћи спаковали смо кофере, доручковали и упутили се ка манастирима Метеора, чији је један од оснивача цар Јован Урош Немањић. Посетили смо радионицу икона, упознали се са техником израде, а потом смо обишли и манастир Велики Метеори, највећи манастир у овој скупини од око 20 манастира. Музеј, костурница и видиковац су само неки од сегмената овог манастиракоје смо имали прилику да видимо. Путовање смо наставили ка југу Грчке а застали смо код споменика посвећеног битки код Термопила и чули причу о чувеној борби између храбрних и мудрих Спартанаца са Персијанацима. Дан смо завршили доласком у Лутраки, смештањем у хотеле Центар, Мантас и Бакос, и вечером.

Наредног дана, после доручка упутили смо се ка Атини, граду у којем живи половина популације Грчке. У Атини смо се прво попели на Акропољ, видели храм богиње Нике, прошли кроз Пропилеју – улазна врата Акропоља док се нисмо нашли испред чувеног Партенона. Поглед који се пружа на Атину са ове позиције све нас је оставио без даха. Тек тада су ђаци стекли утисак о величини ове метрополе. Са Акропоља смо отишли до Археолошког музеја, у којем смо поред осталих предмета, имали прилику да видимо златну посмртну маску Агамемнона која је пронађена у Микени. Сазнали смо и да велики део предмета који се налазио на Акропољу још увек није враћен и да се налази у Великој Британији иако су Грци испунили захтев и саградили Археолошки музеј које је најмодернији и са највећим обезбеђењем у читавој Грчкој. Након панорамског обиласка Атине: тргови Синтагма и Омонија, Олимпијског стадиона, Универзитета и Националне библиотеке растали смо се код Парламента и уживали у слободном времену шетајући Плаком и посматрајући смену страже. И овај дан завршили смо вечером и још једним ноћењем у Лутракију.

Четврти дан наше авантуре упутили смо се на острву Пелопонез. Прешли смо Коринтски канал и наставили пут на Епидаурусу. У позоришту смо имали прилику да нам једна од ученица рециталом дочара акустичности овог античког амфитеатра на отвореном. У музеју у оквиру овог локалитета које је служило и као болница видели смо медицинске инструменте који су некада коришћени, али и сазнали зашто се змија појављује као симбол или део симбола апотека али и разних медицинских удружења. Пут нас је потом одвео ка Микени, право кроз Лавља врата до погледа на планину коју локално становништво зове Агамемнон који спава. У музеју смо имали прилику да погледамо фотографски приказ самог ископавања Микене али и пронађене предмете. Пред повратак у хотел застали смо код купасте грађевине која подсећа на кошницу и назива се  Атрејева ризници али и Агамемнонова гробница. У хотел смо се вратили у касним поподневним часовима па смо уживали у сунчаном времену на плажи. Још једна вечера и последње ноћење у овом бањском летовалишту.

Након доручка, сместили смо кофере у аутобус и кренули ка Делфима. Чувено пророчиште и музеј у оквиру њега показали су нам колико су важне и цењене биле Питије, пророчице које су у трансу прорицале будуће догађаје дајући двосмислене одговоре. Сви велики градови Грчкој имали су своје ризнице на Делфима, што говори о значају али и страхопоштовању које је ово место имало. Аполонов врам, Атинска ризница и „пупак света“ учинили су да Делфи поред Метеора буду једно од омиљених места ученицима. Мало је допринео и филм „Моја грчка авантура“ (My life in ruins) који смо гледали у аутобусу на почетку нашег пута. Након посете Делфима, кренули смо ка северу Грчке да бисмо се сместили и вечерали у хотелу Гранд Платон у Паралији.

Доручковали смо и напустили и Паралију. Последња станица екскурзије је Солун. Прво смо посетили српско војничко гробља Зејтинлик где нас је дочекао 91-годишњи чика Ђорђе, чувар српског гробља. Сазнали смо ко је сахрањен на овом месту и како сваки детаљ од мермера, преко цемента до саме земље у којој су сахрањени српски војници имају своје порекло у Србији. Подсетио нас је на важност познавања своје историје, неговање традиције и уважавање своји предака. Цркву Светог Димитрија обишли смо у пратњи водича, а потом се вожњом кроз град упознали са другим значајним обележјима Солуна. Слободно време провели смо истражујући центар Солуна, шетајући обалом до Беле куле, а потом смо се поново састали на Аристотеловом тргу. Око 14 часова кренули смо пут Новог Сада. Гранични прелаз Грчка – Северна Македонија прешли смо 5. априла у 15 часова, Северна Македонија – Србија у 18.05. Први аутобус стигао је у Нови Сад 30 минута након поноћи, а последњи 20 минута касније.

На екскурзију је пошло и вратило се 184 ученика, 8 одељењских старешина, лекар и 3 водича, сви смештени у три аутобуса, два обична и један дабл-декер.

План и програм екскурзије је реализован у потпуности. Једина замерка је на хотел Гранд Платон у Паралији, који и поред позива водича раније тај дан није имао грејање. Особље хотела нам је обећавало да мајстор стиже и да ће све бити сређено али до јутра се ништа није променило. Нисмо дозволили да нам ова непријатност и некоректност поквари претходих пет дивних дана у Грчкој током којих су се Грци показали као добри домаћини. Без обзира на непроспаване ноћи, ученици су се пристојно владали, поштовали договорено време и нису правили проблеме у хотелу нити направили било какву штету. У хотелима су похваљени за пристојно понашање и опхођење према особљу. На крају екскурзије посебна похвала је стигла од водича како за понашање тако и за заинтересованост ученика, али и од возача за пристојност и хигијену у аутобусу. Водичи су компетентни, занимљиви и одлично познају Грчку и њену историју. Посебну похвалу упућујем и агенцији Фантаст турс на избору водича и организацији која је савршено функционисала.

Координатор четвртог разреда

Љубица Дејановић

Објављено у категорији: Екскурзија

Погледајте још

Путовања Власотинце – Софија – Власинско језеро

На традиционално колективно путовање директорка, професори и запослени Гимназије „Светозар Марковић“ кренули су 17.8.2019. године у 7.00 часова са стајалишта код ресторана „Златна медаља“ код Новосадског сајма. На путу према Власотинцу обишли смо манастир Раваница,...

Излет изненађења – Зрењанин

Реализован дана 28.06.2019. Као и претходних година, и ове године смо након завршетка наставе у јуну, ми запослени у гимназији „Светозар Марковић“пошли на једнодневни излет изненађења. За овогодишњу авантуру била је заслужна агенција Гранд, чији аутобус нас је прво...

Екскурзија: трећи разред 2019. година

дестинација: Италија агенција: Fantast Tourist, Нови Сад време реализације: 30.3-4. 2019. године Ученици трећих разреда Гимназије „Светозар Марковић“ боравили су на екскурзији у  Италији у периоду од 30.3-4.4.2019. године. Екскурзија, на коју је путовало 164 ученика,...

Екскурзија: други разред 2019. година

дестинација: Западна Србија , Република Српска агенција: Гранд Турс , Нови Сад време реализације: 01.-04.04. 2019. На екскурзију је ишло осам  одељења, укупно је било 112 ученика и 8 разредних старешина. Са нама је путовала и лекарка Ержебет Глушавац. 01.04. аутобуси...

Екскурзија: први разред 2019. година

дестинација: Источна Србија агенција: Fantast Tourist, Нови Сад време реализације: 01-03. април 2019. године Полазак ученика првог разреда на екскурзију био је 01.04.2019. године са паркинга код хотела „Сајам“ у 6.45 часова, након обављене контроле аутобуса од стране...