И ова генерација матураната је добила задатак да историју о којој су учили годинама уназад сагледају на другачији начин. Требало је у онај општи историјски оквир који су добили кроз уџбенике уградити слике својих предака, њихових судбина и животних путева, испричати из личног угла причу о сеобама, искушењима, страдањима, ратовима, новим почецима и оној животној енергији која им је давала жељу за животом и у најтежим околностима их вукла напред. На почетку им се чинило да је немогуће све то истражити…А онда су почели да стижу радови. Праве историјске збирке, истраживачки подухвати, заборављене фотографије, споменице, медаље, одликовања, приче о пра и чукун бакама и декама, сазнавање непознатог, понос и жеља да се истраживање настави. Проведено време са родитељима у кући, а бакама и декама путем телефона ради склапања мозаика породичне историје, у овим ванредним околностима је добило посебну димензију. Разумели су зашто су учили историју. Положили су испит зрелости.
ДНЕВНИК МОЈЕ ПОРОДИЦЕ
Szerző: Гимназија
Nézd meg ezt is
Belgrádi kirándulás
Fürkésző 2021
Újságíró szakkörünk a 2020/2021-es tanév során elsősorban távmunkában dolgozott, és ennek eredményeként született meg eddig szokatlan módon a diáklapunk - csak pdf formában aktív hivatkozásokkal is bővítve! Súgó: Az újság kinagyítással az eredeti nagyságban is...
Mural (graffiti) tanterem
A Nyelv, média és kultúra másodikos programjában a projektmunka eredménye 2021 tavaszán a II1 által készített mural. A graffiti iskolánk ötös számú tantermét díszíti. Videoprojekt:
Пројектна настава – историја
Моје име је Александра Поповић и професор сам историје у Гимназији „Светозар Марко-вић“ од 1994. године. Сматрајући да је бити професор у оваквој гимназији велика част, учила сам, упијала знање и искуства колега које су оставиле неизбрисив траг у историји наше школе....