021 / 472 19 24

gimnazija.nsad@s-markovic.edu.rs

Његошева 22, Нови Сад

Професионални развој наставника

др Марија Бјељац

др Марија Бјељац

наставник српског језика и књижевности

Доктор сам књижевних наука, саветник-спољни сарадник Министарства просвете, науке и технолошког развоја, спољни сарадника Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања,  самостални педагшки саветник.

Аутор сам више стручних и научних радова. Аутор сам приручника за учитеље и наставнике Школска сцена (драмска, луткарска, новинарска, литерарна и рецитаторска секција), приручника за учитеље и наставнике. Коаутор сам Збирке задатака из српског језика за припремање завршног испита на крају основног образовања. Рецезент сам  уџбеника Српски језик: радна свеска за пети разред ауторки Снежан Бабуновић и Мареле Манојловић, издавачке куће Едука.

Реализатор сам обука и семинара, предавач сам на конференцијама, трибинама, стручним скуповима, пројектима, међународним симпозијумима.

Добитник сам признања Најбољи наставник бивше Југославије, моја биографија се налази у Лексикону стваралаца предуниверзитетског образовања.

Добитник сам две друге награде на Међународном фестивалу луткарства основних школа за ауторски текст и  за ауторску лутку. Након чега сам имала прилику да будем председник жирија на Међународном фестивалу луткарстава основних школа.

У Гимназији „Светозар Марковић“ задужена сам за драмску секцију. Водила сам калиграфску секцију чији су чланови били веома успешни на републичким и међународним такмичењима.

Зорица Николетић

Зорица Николетић

наставник рачунарства и информатике

Наставник рачунарства и информатике у Гимназији „Светозар Марковић“ од 1989.године.

Педагошки саветник од 12.03.2019. године

Процес кроз који сам пролазила током стицања звања педагошког саветника је био веома захтеван, за мене је био изазов (сматрала сам да испуњавам потребне предуслове) и највеће професионално искуство до тада. Њему је претходило скоро тридесетогодишње  радно искуство у Гимназији „Светозар Марковић“ у Новом Саду. Бројни семинари, стручна предавања, конференције, такмичења, пројекти, манифестације, сарадње, истраживања, осам година рада као помоћник директора за наставу, пет пута ментор младим колегема, пет генерација старешинства. Пуно рада, лепих тренутака, успешних младих људи…

Велику подршку сам добила од директорке, Татјане Вукадиновић, својих колега, као и од ученика.

Посебно искуство је била сарадња са просветном саветницом. Све то ме је као наставника оснажило. Схватила сам суштину свога позива и шта су приоритети. Данас о свакој наставној теми пуно размишљам и трудим се да је реализујем ка исходима учења и развоју компетенција ученика. Укључујем ученике на различите начине: кроз пројектну, сарадничку, он-лајн наставу, од којих с обзиром на предмет који предајем могу доста да сазнам и научим. Сматрам да свој посао данас обављам добро, наставићу тако, а напредовање у звању ме на то и обавезује.

Александра Поповић

Александра Поповић

наставник историје

Моје име је Александра Поповић и професор сам историје у Гимназији „Светозар Марко-вић“ од 1994. године. Сматрајући да је бити професор у оваквој гимназији велика част, учила сам, упијала знање и искуства колега које су оставиле неизбрисив траг у историји наше школе. Као резултат тог дугогодишењег рада, усавршавања и велике љубави према професорском позиву, испунила сам неопходне критеријуме за напредовање у звању и 2016. године стекла звање педагошки саветник.

  1. године на јавном конкурсу Министарства просвете изабрана сам за саветника-спољног сарадника ШУ Нови Сад и у том звању сам обављала менторску улогу у гимназијама у Шиду, Србобрану, Врбасу и Бечеју.

Након учешћа у многим пројектима на покрајинском и републичком нивоу, разним актив-ностима у самој Гимназији, обукама и семинарима које сам креирала и реализовала,  2018. године сам стекла звање самостални педагошки саветник.

У међувремену, изабрана сам за ментора и координатора Министарства просвете у оквиру пројекта „Подршка ЕУ Србији у управљању миграцијама-МАДАД 2” .

С обзиром да сам 2008. године била члан прве делегације професора историје из Србије која је присуствовала семинару о учењу о Холокаусту у Међународној школи за учење о Холокаусту Јад Вашем у Јерусалиму, овом темом сам се интензивно бавила током протек-лих година, како у оквиру редовне наставе, тако и у ваннаставним активностима. Коаутор сам првог Приручника о учењу о Холокаусту у Србији, коаутор и реализатор семинара, ментор ученицима који су снимили филм о историји новосадских Јевреја (који је, између осталог, приказан  у Њујорку, у Меморијалном центру Холокауста у оквиру представљања активности у Републици Србији на тему Холокауста), организатор бројних трибина, радио-ница, предавања. Због свега наведеног, од октобра 2016. године била сам члан Национал-не радне групе  основане од стране Министарства просвете, Министарства за омладину и спорт и Министарства спољних послова поводом реализације сарадње са Кућом Ане Франк, а са циљем  припреме материјала и обука наставника за учење о антисемитизму.

Коаутор сам „Књиге о Војводини“ која служи као литература за ученике са територије Војводине који се такмиче у оквиру пројекта Владе АП Војводине „Колико се познајемо“ и аутор питања за телевизијски квиз путем ког се такмичење реализује.

Аутор сам, коаутор и реализатор бројних акредитованих семинара и водитељ обука у пројектима од националног значаја. Присуствовала сам бројним семинарима и обукама у земљи и иностранству, а у неколико наврата сам излагала на стручним Конференцијама.

У стручној литератури је објављено више примера добре праксе које сам реализовала са ученицима, а у својству сарадника Завода за унапређење образовања и васпитања члан сам разних стручних тела и комисија.

Тамара Деспотовић-Ћурчић

Тамара Деспотовић-Ћурчић

наставник француског и латинског језика

Образовање: професор француског језика и књижевности и драмски педагог (мастер аудио-визуелни уметник, смер: Примењено позориште 2019/`20, Академија уметности у Новом Саду)

 

Статус: запослена као професорка француског и латинског језика у гимназији „Светозар Марковић“ у Новом Саду од 1999. године.

 

Усавршавала се у Србији и Француској.

 

Примењеном драмом и позориштем бави се на матерњем, француском, енглеском и латинском језику, а посебно  као водитељ драмске гимназијске трупе Тачка гледишта (Point de Vue). Трупа је од 2004-2014. год. наступала на међународним средњошколским франкофоним фестивалима, а од 2017. године игра представе и на матерњем језику.

 

2019/`20 – Соба Давидова, интерактивна представа на матерњем језику о гејмингу

2019 -децембар, прва награда на фестивалу у импровизацијама „Ја бих то овако“, Апатин, тема: Културно наслеђе  (задатак: кроз драмски игроказ представити једну културну институцију града Новог Сада)

2019 – март: двочасовни програм  ARS LONGA, VITA BREVIS ! изведен у Галерији Матице српске (две представе и радионичарски рад са младим људима)

2018/`19. -Радионице музејског театра у Галерији Матице српске, мастер програм ARS LONGA, VITA BREVIS ! (Академија уметности у Новом Саду и ГМС)

2019-Мартин сан, интерактивна представа на српском језику, Нови Сад

2018-Орфеј и Еуридика, радионице примењене драме, Нови Сад

2018 –Знам да ништа не знам, интерактивни драмски перформанс на тему Знање, Нови Сад

2017 –Барбара, Ж. Превер, перформанс, Дан школе и недеља франкофоније, Нови Сад

2017- Учешће на 14. Такмичењу за франкофону песму (два ученика у категорији јуниора), Нови Сад, као и пласман за финално такмичење у Нишу (један ученик)

2014 – Краљица Марго, представа на француском језику, међународни фестивали  у Бечу и Ортезу

2013 –Чекајући Метроа, представа на француском језику, FETLYF Сeн Мало, Француска (диплома за посебно умеће француског језика)

2012 – Ходници времена, ауторски комад на француском језику, фестивали у Катанији, Италија и у Анкари, Турска (награда за најоригиналнији сценарио и женску улогу)

2011 – Истраживач, представа на француском језику према причи Хорхе Букаиа, фестивали у Београду и у Ортезу, Француска

2008 – Прича с ону страну гроба, представа на француском језику, према комаду Ж.П. Сартра „Иза Затворених врата“, фестивали у Београду и Мољет дел Валесу, Шпанија (специјална награда жирија у Београду)

2007 – Смртоносни аперитив, представа на француском језику, према истоименом комаду Ги Вормсера, фестивал Београд

2004-2006.ДР, представа на француском језику (преведен и адаптиран комад према истоименој комедији Бранислава Нушића),

фестивали у Београду, Печују, и Ортезу (Француска)

 

 

Професорица је једна од ауторки два уџбеника за учење француског језика за трећу и четврту годину гимназије и средње школе (Quoi de Neuf?) и сарадник Завода за уџбенике и наставна средства из Београда.

 

Поред приређивања уџбеника бави се и креативним писањем. Њене публикације су: Књига интимних мејлова, 2010. (збирка приповедака), Ангелос Агапис, 2012. (роман), Жорж, Жак и Жинет у ходницима времена, 2013. (књига за децу), Лево од Месеца, 2016. (необјављена збирка путописних прича).

 

Воли да путује, пише и да се шали.

Драгица Илић Николић,

Драгица Илић Николић,

наставник историје

Моје име је Драгица Илић Николић. Студије историје сам завршила 1994.године, од тада се бавим педагошким радом. Радила сам у више  основних и средњих школа, на тај начин сам стицала неопходно искуство и праксу у раду са децом.

У Гимназији ,, Светозар Марковић“, као професор историје, радим од 2008.године.

Уз континуирано стручно усавршавање, учешће на конференцијама, обукама, пројектима, менторство студентима и приправницима, рад у школским тимовима и активима, сарадњу са институцијама, старешинство, константо сам радила на свом професионалном развоју.

Од марта 2019.године имам звање педагошког саветника.

Ипак, желим да истакнем да је оно што мене заиста усрећује рад у кабинету и директан контакт са ученицима. Из тог рада проистекли су озбиљни резултати на такмичењима, квизовима, као и вредни продукти пројектне наставе.

Ученици су из генерације у генерацију, у оквиру рада на часовима историје, снимали филмове, режирали позоришне представе, креирали новине, стрипове, сликовнице, фото албуме, књиге, макете…Осмишљавали су модне ревије, бавили су се истраживачким радом, организовали су радионице, квизове и изложбе. Заједно смо планирали и реализовали јавне, угледне, огледне и сарадничке часове. Када су у питању резултати са такмичења, годинама уназад бележимо значајне успехе од општинског до републичког нивоа.

Желим да нагласим да радим посао који волим и који ми представља истинско задовољство, тако да се трудим да стимулишем ученике и да за њих стварам подстицајно окружење. Жеља ми је да код ученика развијам позитиван однос према историји, култури, религији, начину живота разних народа, као и правилно схватање положаја Србије и њене улоге у свету.

Поштујем личност деце, подржавам , уважавам и подстичем их да се ослањају на сопствене снаге.

Свакодневно имам прилику да проверим да ли сам успешна или не у тој мисији.

др Радослав Божић

др Радослав Божић

наставник математике

Зовем се Радослав Божић. По образовању сам мастер математичар. Од 2011. године сам радио у неколико основних и средњих школа, а од 2017. године радим у Гимназији „Светозар Марковић“ као наставник математике.

2019. године сам докторирао у области методике наставе математике. Бавим се научно-истраживачким радом у области унапређивања квалитета наставе применом савремене технологије, укључујући и наставу на даљину, као и комбиновани модел наставе. Објавио сам већи број научних радова у овој области. Такође сам учествовао у изради уџбеника и других наставних средстава.

Радио сам на свом професионалном развоју кроз похађање великог броја семинара и учешће на великом броју домаћих и међународних конференција. Аутор сам и реализатор неколико програма стручног усавршавања наставника.

Од 2021. године имам звање педагошког саветника. Ангажован сам као саветник – спољни сарадник у Министарству просвете, науке и технолошког развоја.

Дужи низ година успешно сарађујем са Природно-математичким факултетом у Новом Саду, где сам ангажован у својству научног сарадника и сарадника-практичара. У оквиру ове сарадње, у Гимназији реализујем праксу за будуће наставнике математике.

Активно сам укључен у рад Друштва математичара Србије, у оквиру којег учествујем у организацији математичких такмичења, као и летњих и зимских школа за ученике талентоване за математику. Поред тога, у оквиру Друштва, учествујем у организацији различитих активности и манифестација које имају за циљ популаризацију математике, а у којима су, током претходних година, учествовали уленици Гимназије „Светозар Марковић“, остваривши притом значајне резултате.

Трудим се да, кроз сараднички однос са ученицима и позитивну атмосферу на часовима, приближим ученицима математику као наставни предмет и науку.

Сања Глуховић Васић

Сања Глуховић Васић

наставник историје

Радна биографија: Сања Глуховић Васић

Академска титула: Професор историје

Радно место: Наставник историје

Установа: Гимназија „Светозар Марковић“ Нови Сад

Радно искуство:

1995-1999.  Eлектротехничка школа „Михајло Пупин“

1998-1999.  Техничка школа „Милева Марић Ајнштајн“

1999- данас  Гимназија „Светозар Марковић“

Коауатор сам семинара „Холокауст у настави историје“ и првог Приручника за учење о  Холокаусту у Србији. Похађала сам бројне семинаре и обуке од 2003. године, учествовала сам     на многим конференцијама и на међународном семинару, Inclusive Teacher Net Workshop, Тирана 2-3.07. 2014.

Од 2008. сам ментор ученицима при изради документарних филмова, који су коришћени у настави, а и у обележавању дана школе. Радила сам пројект,  у виду документарног филма  у сарадњи са Секретаријатом  за културу АП Војводине.  Била сам и ментор на неколико конкурса ЕУРОКЛИА, ментор приправницима и  студентима историје, бројним ученицима при изради матурских радова као и изради кратких драмских текстовае, ученицима који су били туристички водичи гостима из Словеније.

Вoдила сам децу на квизове: „Знам да знам“  2. место (РТС)  2000., „Колико се познајемо“   финале 2009., 2011. полуфинале  „Здраво Европо“ 2. место, наградно путовање у Брисел 2008.

У сарадњи са осталим члановима Стручног већа организоване су представе „Србија 1914.“ и „Србија памти“. Представила сам свој рад и путем  јавних  часова,  организовала сам трибине, изложбе, пројекције играних филмова. Део сам школских тимова, старешина, учествовала сам у снимању наставних часова из историје, који су се емитовали на ТB као подршка ученицима за учење.

Организовала сам стручне екскурзије и излете: Београд – Народни музеј, Музеј Савремене Уметности, Војни музеј, Музеј Југославије, ЈДП, Атеље 212, Народно позориште и Сремска Митровица –Музеј Срема, Археолошки музеј, Царска палата.

Осмислила сам програм за екскурзију у Западну Србију и Републику Српску 2018/2019.

Имам одличну сарадњу са Градском библиотеком, Музејом Војводине и Матицом српском: едукативне радионице: Храмови Новог Сада, Насељавање Војводине, Петроварадинска тврђава, Срби у Јужној Угарској, Славонији, Хрватској и Далмацији, Критичка анализа историјских извора… (Градска библиотека и Музеј Војводине); учешће у наградном конкурсу „Зашто волим Нови Сад“ (освојили лепе награде);  Велика народна скупштина у Новом Саду,       (хол Музеја Војводине); учлањивање ученика, представљање начина коришћења читаонице…

На основу мог дугогодишњег преданог рад од јула 2021. имам звање педагошког саветника.

Мој лични став о послу којим се бавим јесте да је потребно максимално посветити се педагошком раду са ученицима; сарадњи са колегама у школи (реализацији и праћењу образовно-васпитног рада, увођењу иновација, интердисциплинарној настави и сл.).

Уверена сам да ученици најбоље уче када на часу разговарају о наставној теми са наставником, или међусобно, или раде самостално као домаћи задатак и када проналазе важне информације путем истраживања. Учење је још ефикасније кад ученици самостално излажу на одређену тему и повезују нове информације са претходним знањем. Моја велика жеља јесте да ученици науче да уче, да разумеју оно што читају/чују/виде и да умеју да кажу свој став о томе што су прочитали/чули/видели.

Разреди у којима предајем се разликују и сваки ученик је другачији. Увек се трудим да припремам часове на свестранији и ученицима прихватљивији начин, а материјал користим из претходних година, али са различитом динамиком рада и савременијим методама да би се час прилагодио одређеној групи ученика. У троуглу наставник – ученик – наставни предмет, главна улога наставника је да води ученике, а у исто време да им дозволи да и сами критички размишљају. Приликом подучавања, трудим се да на часу не буде само пуко давање одговора, него да ученици активно учествују и самосталим размишљањем долазе до нових сазнања и да постављају питања.