Наши ђаци на такмичењу ФТН Challengе Junior 2018

Овогодишње такмичење на ФТН Challengе Junior се састојало од два дела: Еlevator pitch-a и дебате.  
ФТН Challenge Junior је такмичење састављено од стране ,,ESTIEM" групе у сарадњи са Департманом за индустријско инжењерство и менаџмент са Факултета техничких наука. Сви учесници су били ученици 3. и 4. разреда средњих школа. 

Идеја ,,elevator pitch-a" се састоји у томе да се развије вештина презентовања одређене пословне идеје или пројекта и његове реализације, потенцијалном инвеститору. У суштини, такмичари имају 4 сата да осмисле план за задати пројекат , након којих ће имати 60 секунди (колико траје и вожња лифтом) да убеде инвеститора у њихову идеју. Циљ пројекта је развијање предузетничког духа међу младима и размишљању о започињању самосталног пословног подухвата у будућности. У овој категорији, треће место су освојили ученици наше Гимназије: Лука Зељковић, Никола Вујасиновић и Дамјан Иветић.

 

 

Што се дебате тиче, она је у овом случају била усмена расправа око дате тврдње или тезе. Формат дебатовања био је по америчком парламентарном формату (,,2 на 2"). Имали смо папир са  25 актуелних политичких као и социјалних тема и све започиње тако што се извлачи тема, а након тога баца новчић како би се утврдило ко има право да бира да ли ће бити влада, и стојати иза дате тврдње, или ће бити опозиција. Циљ је развитак критичког мишљења и излагање сопствених ставова, иако је могуће да се нађете у ситуацији где морате да браните став са којим се не слажете, али вас то и даље учи да размишљате и са других тачака гледишта, што је битна вештина. Драго ми је што могу да кажем смо ове године прво место освојиле Александра Стојанац и ја.
Као и прошле године, заиста немам ништа лоше да кажем о овом такмичењу. Моја колегиница и ја већ планирамо наш повратак следеће године, на такмичењу ФТН Challenge, намењено студентима из територије РС. Знање које стичемо у нашој Гимназији је одлично, у то сам се сама уверила јер ме добро служило у напетим рундама дебате, али је оно само, нажалост, недовољно. Ово је нешто што бих волела да уоче и надолазеће генерације ђака Светине. Школско градиво је јако битно, али је још битније знати како га употребити и допунити. Многи професори нас врло често мотивишу да радимо на томе, а сама чињеница да се већ две године заредом представници наше школе налазе у самом врху овог такмичења, управо то и потврђује.
 
Александра Вељовић, IV-6